Yi-Cheng Chiang'ın "Sıfır Zorbalık Kampüsü": Oyun Tabanlı Öğretimle Okul Zorbalığını Önleme

Öğrencilerin Zorbalık Olaylarına Karşı Dayanıklılıklarını Güçlendirmek İçin Sanal Simülasyon ve Sürükleyici Durumsal Öğretim

Yi-Cheng Chiang ve ekibi, okul zorbalığını önlemek için oyun tabanlı bir öğretim yöntemi geliştirdi. "Sıfır Zorbalık Kampüsü" adlı bu öğretim oyunu, öğrencilere zorbalık olaylarıyla karşılaştıklarında doğru tepkileri verme becerisi kazandırmayı hedefliyor.

Çoğu ülke, zorbalığı bir halk sağlığı sorunu olarak kabul ediyor ve bu konuya dikkat çekmek için çeşitli önlemler alıyor. Yi-Cheng Chiang ve ekibinin geliştirdiği "Sıfır Zorbalık Kampüsü" adlı öğretim oyunu, bu çabaların bir parçası. Bu oyun, öğrencilere zorbalık olaylarıyla karşılaştıklarında nasıl tepki verileceğini öğretmeyi amaçlıyor.

Projenin özgün özellikleri arasında, öğrencilerin zorbalık olaylarına karşı dirençli olmalarını sağlamak için sanal simülasyon öğretim projesi ve sürükleyici durumsal öğretim bulunuyor. Bu sayede, zorbalık olaylarına tanık olanlar, zarar gören mağdurlar ve arkadaşları, hatta zorbalık yapan kişiler bile, zorbalığı önlemek ve travma sonrası psikolojik iyileşmeyi kolaylaştırmak için sağlık okuryazarlığı, güvenli ve olumlu başa çıkma stratejileri ve ilgili psikolojik yeniden yapılanma acil yanıt yeteneklerini geliştirebiliyor.

Oyun, Windows PC, macOS, iOS ve Android cihazları üzerinde çalışacak şekilde Unity, Photoshop ve Illustrator kullanılarak geliştirildi. Oyunun genişliği 1920 piksel, yüksekliği ise 1080 piksel olarak belirlendi.

Öğretim oyunu, kampüs ortamını dijital bir alana dönüştürerek öğrencilere zorbalık olaylarını bulduklarında veya gördüklerinde nasıl yardım sağlayacaklarını öğrenme ve seçme imkanı sunuyor. Ayrıca, öğrenciler oyun içinde diğer oyuncularla işbirliği yapmayı öğreniyorlar.

Proje, 2020 yılının Ocak ve Ağustos ayları arasında Tayvan'da oluşturuldu ve Eylül 2020'den itibaren Çin'in Xiamen şehrindeki Xiamen Üniversitesi'nde bulunuyor. Projenin etkinliğini anlamak için, okulda rastgele seçilen bir sınıf müdahale grubu olarak seçildi ve başka bir sınıf kontrol grubu olarak belirlendi. İki grup üzerinde bir ön-test anketi (ders öncesi) gerçekleştirildi, ardından müdahale grubuna iki haftalık eğitim ve zorbalık önleme oyun tabanlı öğrenme sunuldu.

En önemli zorluk, Windows, macOS, Android ve iOS gibi cihazlarda orijinal donanım ekipmanlarına uygun bir fikir bulmaktı. Ancak, tasarım ekibi bu zorluğun üstesinden geldi ve tüm çabalar sonunda karşılığını buldu. Bu öğretim oyunu, öğrenciler arasındaki zorbalık olaylarını ifade etmeyi hedefliyor. Ayrıca, tasarım ekibi, dijital öğrenme oyunu ortamının ifade gücünü artırmak için görsel unsurları sembollerle bağlantılandırmaya çalıştı.

Proje, 2021'de A' Eğitim, Öğretim Yardımı ve Eğitim İçeriği Tasarımı Ödülü'nde Demir ödülüne layık görüldü. Demir A' Tasarım Ödülü, profesyonel ve endüstriyel gereksinimleri karşılayan, iyi tasarlanmış, pratik ve yenilikçi yaratıcılıklara verilir. En iyi endüstri uygulamalarını ve yetkin teknik özellikleri entegre ederek, tatmin ve olumlu duygular sağlarlar, daha iyi bir dünya oluşturmaya katkıda bulunurlar.


Proje Detayları ve Kredileri

Proje Tasarımcıları: Xian Li
Görsel Kredileri: Art Director: CHIA-LIANG LIN Creative Director: YI-CHEN CHIANG Project Manager: CHUN-YANG LEE Technical Director: XIN-LAN CAI Senior Designer: CHENG-WEN HSIAO Illustrator: CHENG-WEN HSIAO Illustrator: HOU-AN SU Assistant Designer: XIAN LI Research Assistant: MEI-JIE CHU Research Assistant: SHIH-HAN CHEN Service Coordinator: CHENG-WU HU
Proje Ekibi Üyeleri: YI-CHEN CHIANG CHIA-LIANG LIN CHUN-YANG LEE CHENG-WEN HSIAO HOU-AN SU XIN-LAN CAI XIAN LI MEI-JIE CHU SHIH-HAN CHEN CHENG-WU HU
Proje Adı: Zero Bully Campus
Proje Müşterisi: Xian Li


Zero Bully Campus IMG #2
Zero Bully Campus IMG #3
Zero Bully Campus IMG #4
Zero Bully Campus IMG #5
Zero Bully Campus IMG #5

Tasarım Harika'da Daha Fazla Okuyun